Jalan Keliling Dunia!

Mendaki Gunung!

KELANTANtravel

Lata Telaga Bijih - Tanah Merah, Kelantan

Canon 70D : Lata Telaga Bijih 
As Salam,

Semasa cuti sekolah Chinese New Year 2016, saya pulang ke kg sebelah mertua di Tanah Merah, Kelantan. Cuti ini hanya mengambil masa 4 hari sahaja. Oleh itu, untuk meraikan anak buah/anak sedara, dengan guide isteri saya sendiri, akhirnya saya sampai ke salah satu lata iaitu Lata Bijih. Tanah Merah.

Lata ini dekat dengan Masjid Jedok, boleh refer map dibawah :


Klik untuk MAP LATA TELAGA BIJIH


Bayaran Masuk : RM 3

Sesuai untuk membawa keluar bercuti bersama  kerana menyediakan ruang parking, tempat untuk membeli makanan dan kolam yang sesuai untuk setiap level. Jika yang kecik, hanya kolam kecil di bawah sahaja. Yang tiada batu ..

Untuk dewasa yang lebih sukakan cabaran, adalah dicadangkan ke bahagian atas kerana boleh buat aktiviti jumping.


Canon 70D : Bersama dengan anak kesayangan, Danish Farhan

Canon 70D : View waterfall ..

Canon 70D : Anak sedara mandi
Salah satu view yang saya suka ..
Canon 70D : View waterfall

Canon 70D : View waterfall

Canon 70D : Dah puas main la tu .. masing² dah start boring

Canon 70D : Tetiba saya jumpa waterfall yang lagi cantik untuk aktiviti jump
Canon 70D : View top level Lata Telaga Bijih
Masa sampai, ada beberapa lelaki lalu .. berdasarkan susuk badan, saya dah pasti mereka daripada badan uniform. Bila saya tanya, .. dia orang semua askar. Anak sedara saya pun teruja nak jump sekali lagi .. bertemankan askar² tadi apa lagi .. huh ..

Tadi tak nak main sangat .. blur
Video Canon 70D : Angah jump

 Video Canon 70D : Merecik air

Video Canon 70D : Turn Syakir jump .. 

Video Canon 70D : Merecik air

No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib