Jalan Keliling Dunia!

Mendaki Gunung!

NEGERI SEMBILAN

Gua Batu Maloi

Lokasi ke Gua Batu Maloi
Lokasi Google Maps : https://goo.gl/maps/tC3gdWWGvKU2

Parking : Free

Bayaran Service : RM60 (include breakfast & lunch)

Tel : 017-612 1767

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Apa khabar semua? kali ni Kili & officemate akan bawa ko org ke Gua Batu Maloi, Negeri Sembilan. Ini dikira macam aktiviti Teambuilding Unit kita orang. Selama ni, kalu kat tempat keje, x de muafakat dlm bekerja, bila ada je aktiviti mcm ni, semuanya mcm mengambil peluang nak kenal & memahami each others .. dan semuanya lg rapat


Parking pun senang, luas dan besar. Kami semua datang naik kete masing-masing ke sini.
Kawasan Parking
Masing-masing tidak sabar nak masuk ke Gua, mesti banyak kat benak kita org masa tu ..
Rombongan yang terlibat
Sebelum perjalanan, kene check equipment bagai agar tiada masalah kat gua nanti. Tak lupa juga sedikit penerangan dan kenal diri oleh ketua ekspedisi sambil bercerita pasal sejarah gua dan siapa yang menemukannya.


Masalahnya, semuanya dah tak ingat pasal update kat blog selepas aktiviti 3 tahun yang lepas. Hahaha ..


Sedikit penerangan daripada Ketua Ekspedisi
Perjalanan cuma melungsuri hutan² dan denai serta beberapa kawasan tompokan air serta pasir


Denai

Kawasan berpasir & air

Masing-masing mencari kat mana Gua .. hahaha ..


Gantung pada tali
Merangkak antara batu



Wefie selepas penat beberapa cabaran

Masih lagi merangkak

SJ4000 yang kili bawa tu rosak memory card

Wefie dulu

Masih lagi memanjat
Dalam gua ada penerangan pasal Gua Batu Maloi, semasa perjalanan tadi sebenarnya banyak pertemuan yang kita org jumpa, .. bla bla bla .. tp bagi, batu tetap batu, bentuk itu semua hanyalah mitos sahaja untuk menjadikan Gua ini menarik para pengunjung


Kili kusyuk dengar penerangan

Semua orang focus je

Happy je kita orang
Sebenarnya banyak lagi gambar menarik di dalam gua, ada tempat kelawar, ada sungai yang cantik .. tapi sayang sekali, SJ4000 kili masa tu rosak, semuanya hanyalah tinggal kenangan sahaja


Alam semulajadi yang masih tidak terusik


Akhiri Gua dengan 1001 kenangan manis

Free style!!



Kat belakang kami ada batu yang besar, ada beberapa orang antara kami ambil peluang panjat batu tu ikut akar² yang berjuntai. Untuk tengok view daripada atas


Gayat sikit
Harap ko orang ambil la peluang ni untuk mencuba masuk ke Gua Batu Khatulistiwa, Gua Maloi .. pasti ko org akan jatuh cinta .. 

No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib